Shakespeare
Publications associées
- Max Reinhardt’s Play for Life : Re‑reading A Midsummer Night’s Dream
Par Isabel Guerrero
Shakespeare en devenir > N°9 — 2015 - Shakespeare’s Merry Wives of Windsor at the Opera
Par Gilles Couderc
Shakespeare en devenir > N°9 — 2015 - “Un Théâtre d’Intervention”: Two Congolese Adaptations of Shakespeare
Par Rebekah Bale
Shakespeare en devenir > N°12 — 2017 - “From Performing the ‘Sundiata Form’ to Staging the Òrìṣà” : Djanet Sears’s search for orírun in Harlem Duet
Par Lekan Balogun
Shakespeare en devenir > N°12 — 2017 - Maritime Performance Culture and the Possible Staging of Hamlet in Sierra Leone
Par James Seth
Shakespeare en devenir > N°12 — 2017 - African Tempests and Shakespeare’s Middle Passage
Par Chantal Zabus
Shakespeare en devenir > N°12 — 2017 - Mythical Shakespeares in the Mythical Comédie‑Française. An Uneasy Cohabitation
Par Estelle Rivier-Arnaud
Shakespeare en devenir > N°9 — 2015 - The Language of Deceptive Transparency in Shakespeare’s Sonnets
Par Mireille Ravassat
Shakespeare en devenir > N°7 — 2013 - Le sonnet 130 de Shakespeare et ses traductions françaises
Par Natalie Roulon
Shakespeare en devenir > N°10 — 2016 > Varia - Gender changes – “the bias of the world”?
Par Imke Lichterfeld
Shakespeare en devenir > N°17 — 2024 - Richard after Richard: Gender Fluid Monarch Cutting Cabbage on His/Her Own
Par Bohdan Korneliuk
Shakespeare en devenir > N°18 — 2024 > III. “The heart and stomach of a king”: Regendering Monarchy - “Mad Composition!”: Gender, Historiography, and Performance in Royal Shakespeare Company Productions of King John (2012, 2019)
Par Elizabeth Dieterich
Shakespeare en devenir > N°18 — 2024 > III. “The heart and stomach of a king”: Regendering Monarchy - « I know the disciplines of war » (Henry V, III.2.141) : faire « théâtre » des traités militaires ?
Par John Delsinne
Shakespeare en devenir > N°18 — 2024 > Varia - Casting, Gender, and the Creation of Meaning in Contemporary Shakespearean Performance
Par Sara Reimers
Shakespeare en devenir > N°18 — 2024 > I. “The body of a weak and feeble woman”: Gender-conscious Casting, Voice, and Body - Gender Changes and the Weak-Queen Dilemma
Par Imke Lichterfeld
Shakespeare en devenir > N°18 — 2024 > III. “The heart and stomach of a king”: Regendering Monarchy