William Shakespeare
Publications associées
- Appropriations of Comic and Tragic Elements in Rourke’s and Whedon’s Productions of Much Ado About Nothing
Par Evrim Dogan Adanur
Shakespeare en devenir > N°13 — 2018
- Much Ado about a Spider: Much Ado About Nothing in Polish and International Theatre Posters of the 20th and 21st Centuries
Par Sabina Laskowska-Hinz
Shakespeare en devenir > N°13 — 2018
- “Into hey nonny, nonny”: Much Ado About Nothing, Merry-Go-Round Comedy and Swirling Worlds in Kenneth Branagh’s and Joss Whedon’s Screen Versions
Par Anne-Marie Costantini-Cornède
Shakespeare en devenir > N°13 — 2018
- Whistling in the Graveyard? Or why did the Communists make four films of one Shakespeare play in four decades?
Par Ronan Paterson
Shakespeare en devenir > N°13 — 2018
- Bodily Exultation on Screen: Branagh’s Aesthetics of Sensuality in Much Ado About Nothing (1993)
Par Pascale Drouet
Shakespeare en devenir > N°13 — 2018
- David Greig’s Dunsinane: the Renaissance of Tragedy?
Par Michèle Vignaux
Shakespeare en devenir > N°16 — 2022 > III. Shaping the Present, Imagining the Future: Stage Renaissance(s)
- Shakespeare, vecteur d’éducation et de théâtre populaires en Languedoc : l’aventure d’André Crocq, de l’Oflag IV D au Printemps des comédiens
Par Florence March
Shakespeare en devenir > N°16 — 2022 > III. Shaping the Present, Imagining the Future: Stage Renaissance(s)
- Playing Dice at Agincourt: Games of Hazard and Providence in Shakespeare’s Henry V
Par Louise Fang
Shakespeare en devenir > N°16 — 2022 > I. Historicizing the Past, Emblematizing the Present
- L’héritage de William Shakespeare dans la « screwball comedy » américaine (1930-1940) : Stanley Cavell, René Girard et le principe d’égalité mis à l’épreuve dans le couple comique
Par Toufic El-Khoury
Shakespeare en devenir > N°15 — 2020
- De Falstfaff à F for Fake, de Shakespeare à Welles : les puissances du faux et la mort de l’auteur en question
Par Karine Chevalier
Shakespeare en devenir > N°15 — 2020
- Screens in Shakespeare: Hollywood comes to Ephesus. Trevor Nunn’s The Comedy of Errors (RSC, 1976)
Par Anny Crunelle-Vanrigh
Shakespeare en devenir > N°15 — 2020
- Peter Greenaway’s 1991 Prospero’s Books and Film Critics: From a Study of the ‘Dislikes’ and ‘Likes’ of French Reception to a Personal Reading of the Film as Found Footage Cinema
Par Raphaëlle Costa de Beauregard
Shakespeare en devenir > N°15 — 2020
- Some Hispanic Versions of Romeo and Juliet: Romeo y Julieta en Luyanó, Montesco y su señora, Nacahue, and Romeo & Juliet
Par Laureano Corces
Shakespeare en devenir > N°14 — 2019 > I. Adaptations théâtrales
- « Veronaville » : étude de cas d’une référence shakespearienne dans un jeu vidéo
Par Louise Fang
Shakespeare en devenir > N°14 — 2019 > IV. Arts graphiques et nouveaux media
- Costume drama: Margaret, Innogen, and the problem of Much Ado About Nothing in modern performance
Par Michael Dobson
Shakespeare en devenir > N°13 — 2018
- The Classroom as Rehearsal Room: an Evidence Informed Approach to Teaching Shakespeare
Par Jacqui O’Hanlon
Shakespeare en devenir > N°13 — 2018
- Éditorial
Par Oliver Norman et Louis André
Shakespeare en devenir > N°17 — 2024
- Hamlet, Thy Name Is Woman: Cross-Gendered Casting in Antonio Latella’s Hamlet (2021)
Par Francesca Forlini
Shakespeare en devenir > N°18 — 2024 > II. “Invade the borders”: Transgressing Expectations
>> Keywords