- Accueil
- > Shakespeare en devenir
- > N°15 - 2020
N°15 - 2020
Shakespeare, films et textes : théorie française et réception critique / Shakespeare, Screen and Texts: French Theory and Critical Reception
- Couverture
Par Édouard Lekston - Édito
Par Anne-Marie Costantini-Cornède et Pascale Drouet - Screen Shakespeare and French Theory: Bazin, Metz, Deleuze, From Realism to “Dream-Cinema”
Par Anne-Marie Costantini-Cornède - L’héritage de William Shakespeare dans la « screwball comedy » américaine (1930-1940) : Stanley Cavell, René Girard et le principe d’égalité mis à l’épreuve dans le couple comique
Par Toufic El-Khoury - “Wherein I am false I am honest; not true, to be true” (IV.4.50): Updating Deleuze’s Crystal-image with Almereyda’s Cymbeline
Par Sébastien Lefait - Peter Greenaway’s 1991 Prospero’s Books and Film Critics: From a Study of the ‘Dislikes’ and ‘Likes’ of French Reception to a Personal Reading of the Film as Found Footage Cinema
Par Raphaëlle Costa de Beauregard - De Falstfaff à F for Fake, de Shakespeare à Welles : les puissances du faux et la mort de l’auteur en question
Par Karine Chevalier - Screens in Shakespeare: Hollywood comes to Ephesus. Trevor Nunn’s The Comedy of Errors (RSC, 1976)
Par Anny Crunelle-Vanrigh - Varia