- Accueil
- > Shakespeare en devenir
- > N°9 - 2015
N°9 - 2015
An Approach to Mythical Performance in Europe
- Edito
An Approach to Mythical Performance in Europe
Par Juan F. Cerdá et Isabelle Schwartz-Gastine - Shakespeare’s Merry Wives of Windsor at the Opera
Par Gilles Couderc - Shakespeare productions which never came to be : the case of Świnarski’s Hamlet (1975) and Korin’s King Lear (1992)
Par Katarzyna Burzyńska et Jacek Fabiszak - Max Reinhardt’s Play for Life : Re‑reading A Midsummer Night’s Dream
Par Isabel Guerrero - Exit Pursued by a Bugbear : Stage Renderings of Mythical Moments in The Winter’s Tale
Par Kiki Lindell - Edmund Kean’s Debut Performance in London, 1814
Par Kyoko Matsuyama - The Genesis of Macready’s Mythical Lear : the New Tragic Lear, according to his 1834 Promptbook
Par Gabriella Reuss - Mythical Shakespeares in the Mythical Comédie‑Française. An Uneasy Cohabitation
Par Estelle Rivier-Arnaud - Romeo with a baton : Tamás Major’s 1971 Budapest Romeo and Juliet production
Par Veronika Schandl - The most infamous Shakespeare Production in History ? The Merchant of Venice at Vienna’s Burgtheater in 1943
Par Ludwig Schnauder